Polttoöljy voidaan varastoida monella tapaa. Tässä esimerkki harrastuspohjalta näprätystä sievästä Fuel Stationista. Öljykuski oli kiitellyt, että kerrankin helppokäyttöinen tyhjennyspaikka, jonne ei tarvitse kömpiä. Katoksessa on kolme säiliötä, kaksi kesälaadulle ja yksi talvilaadulle.
Kesälaatusäilöt on kytketty rinnan. Molemmat säiliöt täyttyvät ja tyhjentyvät yhtä aikaa. Täytön katkaiseva täyttöanturi on toisessa säiliössä. Varmuuden vuoksi säiliöiden väliin on asennettu hana, jos jostain syystä säiliöt eivät tyhjentyisikään yhtäaikaa. Hanaa käytettäessä toisen säiliön tyhjentyessä, voidaan valmistautua toisen täyttöön.
Öljysäiliöt ovat käytettyjä saksalaisvalmisteisia 1500 litraisia, joissa ympärillä oleva vaippa toimii valuma-altaana.
Paketti on tehty hiukan vahvistetulle kuorma-auton lavalle. Seinät on koppuloitu kakkosnelosesta ja vanerista, jonka päälle on lyöty rakorima.
Pumppu on italialaisvalmisteinen. Samaan pumppusatsiin kuuluu pistooli, suodatin ja letku. Jokaisessa omatekeleessä pitää olla yksityiskohtia, niin tässäkin. Oven aukaisuun on kytketty pieni kytkin. Valot syttyvät ovea avatessa. Kaikki on sommiteltu viimosen päälle. Asioita voi joskus tehdä oman mielen virkistykseksi harrastellen. Joka askelta ei kannata taltioida askelmittariin.
Jos oma näpertely lasketaan harrastustoiminnaksi, Fuel Station tuli maksamaan noin pari tonnia.
Pömpeli sopii pihapiiriin kuin sialle ottatukka.
Päivitetty 17:52 Hanan käyttö
Ei kommentteja