Mitä pidempään olemme www.MaaseutuMedia.fi -verkkolehteä tehneet, sitä vakuuttuneemmaksi olemme oman tien kulkemisesta tulleet. Digitaalisuuden kehitys on huumavaa.
Olemme linjanneet MaaseutuMedian sisältöä ja tulevaisuuden näkymiä. Tarjoamme nyt myös mainostilaa eri kokoisille yrityksille.
Pyrimme myös olemaan maaseudun ja kaupungin yhteyttäjä. Artikkelikuvassa tangoprinsessa 2015 Erika Wikman. Hänestä tuli possumme fani.

Erika Wikmanin ensimmäinen kosketus porsaaseen oli myös porsaan ensi kosketus tangolaulajaan. Symbioosi oli täydellinen. Porsas nukahti ja Erika hymyili. Kuvat ovat tärkeä osa MaaseutuMedian tiedottamista.
Uusi tuote: Mainos
MaaseutuMedia julkaisee juttuja, joka ovat lukijoille suunnattuja. Jos yritys lähtee sponsoroimaan artikkelia ja saa siitä näkyvyyttä, se ei ole silti mainos.
Jos yritys ehdottaa itse artikkelia ja vaikuttaa sen sisältöön, teksti on mainos. Tämä tulee olemaan uusi tuotteemme kategorian Mainos alla.
Räätälöimme mahdollisuuksien mukaan jokaiselle jotain. Palvelu vastaa lisääntyvään kysyntään.
Mainostaminen on maaseudun yritysten palvelua. Ottakaa rohkeasti yhteyttä, isot ja pienet yritykset. Näkyvyys ei lopu yhden päivän, eikä yhden vuodenkaan aikana.
Lukija on tärkein
MaaseutuMediaa voisi luonnehtia maaseudun paikallislehdeksi, joka ei ole paikkaan sidoksissa. Meille ruohonjuuritason elävät tarinat ovat peruspilari pienen ihmisen näkökulmasta.
MaaseutuMedia täydentää valtakunnan tason tiedottamista ikäänkuin paikallislehtitasolla.
Suuret mediat toimivat eri sarjassa. Digitaalisuus on suuren median printin jatke. Sille on oma tilaus. Kaikkia tarvitaan. MaaseutuMedian rooli on olla erilainen kanava.
Digilehtemme tärkein asia on lukija ja lukijan kunnioitus.
Journalismin etiikka
Varttuneen polven journalismin opit saaneet maestrot hämmästelleet raja-aitojen kaatumista. Journalismin etiikka on ja pysyy vaikka netti linjaa hämärtääkin.
Keskustelin eilen pitkän linjan journalistin ja teeveetoimittajan kanssa. Jo eläkkeelle siirtynyt herra puhui vanhan polven journalistiopeista.
Piilomainontaa löytyy miltei jokaisesta aikakausilehdestä tavalla tai toisella. Sanomalehdissä tilanne on selkeämpi.
Tulevaisuuden visio
Uskomme alkuperäiseen teemaamme, että tiedotamme omalla tavallamme maaseudun elämää ja ihmisten arkea ruohonjuuritasolta.
Artikkeleiden pitää olla sellaisia yrittäjän arjessa olevia, joita luetaan vaikka kännykästä sian karsinassa porsimista odotellessa.
Jotta kykenemme nousemaan yhdeksi merkittävimmistä suomalaisen maaseudun tiedottajaksi, myös liiketoiminnan on kehityttävä.
Mainonta on yksi tuleva tulonlähde. Klubimaksut tulevat olemaan toinen kivijalka. Klubin lisäpalveluihin tulee parin viikon sisällä täsmäsääpalvelu. Teknisten ongelmien takia sen alku on viivästynyt.
Yhteistyö opiskelijoiden kanssa
Yksi tavoittemme on tehdä yhteistyötä luonnonvaraopiskelijoiden ja oppilaitosten kanssa.
Tulen kouluvierailuille tarvittaessa. Opinnäytetyöt ja opiskelijablogit ovat tervetulleita.
Olen jo käynyt Ilmajoella luennoimassa digitaalisuudesta. Ottakkaa yhteyttä!
Lisää lukijapalautetta, kiitos!
Vaikka MaaseutuMedian konsepti on kasassa, olemme vasta alkutaipaleella ja kehitettävää on paljon.
Toivomme edelleen lukijapalautetta. Lukijapalaute on loistava jatke artikkeleiden sisällölle.
Hyviä lukukokemuksia toivottaen:
Hannu Koivisto
isäntä, MaaseutuMedia.
Ei kommentteja